جاهای دیدنی قشم | معرفی جاذبه های جزیره

قشم بزرگترین و زیبا ترین جزیره ایران است که در استان هرمزگان قرار دارد. قشم به دلیل جاذبه های طبیعی و مناظر دیدنی بکر ، مقصد گردشگری بسیاری از مسافران ایرانی و خارجی است. این جاهای دیدنی قشم انقدر زیاد هستند که شاید نتوان در یک سفر از همه آنها بازدید کرد. در سفر به قشم  استفاده بهینه از زمان اهمیت زیادی دارد؛ در این مطلب بهترین جاذبه ها و اماکن تفریحی مهم قشم را لیست کرده ایم، تا راحت تر برنامه سفر خود را بچینید.

جاذبه های طبیعت در جزیره ی زیبای قشم :

اگر به قشم سفر نکرده اید حتما از زبان دوستان و اطرافیان شنیده اید که مناظر طبیعی قشم چه اندازه چشم نواز و شگفت انگیزند. در ادامه با این جاذبه ها آشنا می‌شوید.

دره ستارگان قشم، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی قشم

مشهورترین جاذبه طبیعت در جزیره دره ستاره های قشم است که قدمتی نزدیک به دو میلیون سال دارد. در فاصله پنج کیلومتری از ساحل جنوب جزیره و نزدیک به روستای برکه خلف قشم است. دره ستارگان بی نظیر ترین شاهکار طبیعت در منظقه است که نمونه این پدیده را فقط در آمریکا می‌توان دید. محلیان قشم معتقدند که این پدیده در اثر برخورد ستاره ها با زمین بوجود آمده و اسم محلی آن را ” استاره افتیده ” گذاشتند؛ ولی دره ستارگان در اثر فرسایش بوجود آمده است.

جنگل حرا قشم

جنگل حرا قشم از شمال جزیره تا بندر خمیر کشیده شده است.این جنگل ها در سواحل خلیج فارس و از سمت شرق نیز در ساحل دریای عمان با تراکم کمتر تا چابهار هم امتداد دارد. حدودا ۲،۴۰۰ هکتار آن در شمال غرب جزیره قشم قرار گرفته است. اسم این جنگل برگرفته از اسم درخت حراست که ابوعلی سینا این اسم را برای این درخت انتخاب کرده است .