بهترین زمان گلاب گیری کاشان اردیبهشت ماه در فصل بهار است.

بهترین زمان گلاب گیری در کاشان چه فصلی است؟

هر سال از اواسط اردیبهشت ( البته زمان این جشنواره در کاشان ، مستقیما به گرم شدن هوای آن منطقه دارد ) که مدت تقریبا یه ماه به دلیل شکفتن گل های محمدی در این ایام در مناطق مختلف کاشان از جمله نیاسر و قمصر و برزک مراسم گلاب گیری از گل های سرخی که در همین مناطق کاشته شده انجام می شود که پانزده هزار تن گلاب تولید می شود و باعث جذب حدود یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی می شود . تاریخچه گلاب گیری به سال های دور برمی گردد و همچنین به روش سنتی و قدیمی تقطیر انجام می شود .

قمصر کجاست ؟ جزییات گلاب گیری در قمصر

در ساعت اولیه هر روز ( در فصل گلاب گیری ) به دلیل این که گل های چیده شده پیش از طلوع آفتاب تازه تر هستند و در نتیجه گلاب بهتری از آن ها تولید می شود ، بهترین زمان برای حضور در این مراسم است که حضور قمصر که در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری کاشان قرار دارد گل و طبیعتا گلاب بهتری نسبت به سایر مناطق کاشان دارد . مردم خونگرم قمصر نیز در حین مراسم گلاب گیری بدون خستگی از تکرار ، برای تمامی گردشگران طرز تهیه گلاب را توضیح می دهند .

نیاسر هم که در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری کاشان واقع است ، جزء مناطقی است که مراسم گلاب گیری در آن انجام می شود و گردشگران می توانند علاوه بر گلاب گیری از جاذبه های گردشگری این منطقه از جمله آبشار نیاسر ، آشکده نیاسر و بنای چهار طاقی دیدن کنند .

به جز گلاب که به دلیل بوی مطبوع و خواص دیگر از جمله رفع استرس و تاثیر بر آرامش روان توانسته جهانی شود و به کعبه که مقدس ترین مکان برای مسلمانان است جهت شستو شو راه یابد عرقیات گیاهی دیگری نیز در این منطقه بصورت طبیعی تولید می شود که در بین مردم به دلیل شناخت بیشترشان از طب سنتی طرفداران بیشماری دارد.