دره ستارگان قشم توسط ستاره ها ساخته شده است؟

دره ستاره ها در قشم از بی نظیر ترین جاذبه های قشم است که قدمتی دو میلیون ساله دارد. در نزدیکی روستای برکه خلف قرار دارد و با اتوموبیل حدود ۲۵ دقیقه از شهر قشم و ۳۰ دقیقه از درگهان فاصله دارد. درصورتی که در تور قشم گشت جزیره را خرید نکرده اید می‌توانید با تاکسی با هزینه کم به این مکان بیایید. مسیر های مشخصی برای بازدید مشخص شده است و حتی با هزینه کم می‌توانید شتر سواری هم تجربه کنید.

چرا اسمش دره ستاره ها ست؟

محلی ها بر این باورند که این محل در اثر برخورد ستاره ها بوجود آمده و این اشکال عجیب و غریب مثل سخره های مریخ هستند. در حالی که این سخره ها از سنگ و خاک و ماسه هستند و میلیون ها سال پیش در که این جزیره از آب بیرون آمده در اثر فرسایش و باران و تند باد ها به این شکل در آمده است؛ حتی اگر الان هم باران یا باد شدید میتواند تغییر زیادی در ظاهر این سخره ها بدهد.

داستان های مخوف اجنه و ارواح در دره ستارگان:

داستان های مختلفی در مورد دره ستاره ها شنیده شده است. محلی ها معتقدند چون این محل توسط برخورد یک ستاره با زمین ایجاد شده است محل زندگی اجنه شده است. اما در اصل فرسایش باد و باران باعث ایجاد حفره هایی در این سخره ها شده که با وزیدن باد در آن ها صداهای عجیب و ترسناکی در آن شنیده می‌شود. بومیان از رفت و آمد در شب در این منطقه خودداری می‌کنند.

عکس شب دره ستاره ها قشم

 ستاره های دره ستارگان در شب.

اگر قصد ماندن در شب دارید باید از مدیریت ژئو پارک قشم مجوز رسمی بگیرید. با اینکه خرافات بومیان درست نیست اما شب های دره ترسناک است؛ و همه ی بازدیدکنندگان تا قبل از تاریکی هوا انجا را ترک می‌کنند.  اگر خوش شانس باشید غبار و رطوبت در سطح کمی باشد در شب می‌توانید آسمان پرستاره ی قشم را ببینید و عکاسی کنید. به همین خاطر فیلم یا عکس در شب از این دره کمیاب است.

برای رزرو تور قشم با پرواز ایرانیان تماس بگیرید.